Ok, huivin teema on nyt tiedossa ja se on – Joutsenlampi! Ja teemaan sopien huivin toisesta päästä olisi tarkoitus neuloa siipi käyttäen lyhennettyjä kerroksia, eli huivin toinen pää olisi ikään kuin ¼ ympyrää, tai paremminkin ellipsiä tai ovaalia. Hmmm… Toinen vaihtoehto olisi purkaa huivia elämänlankaan asti, eli lähemmäs 60 kerrosta, ja neuloa kopio tähän asti neulotusta ja silmukoida osat yhteen. Hmmm... Juuri nyt kumpikaan Melanien antama vaihtoehto ei oikein iske, tätä täytyy miettiä. Voisin tietysti purkaa vain muutaman kerroksen ja neuloa tälle pidemmälle versiolle kopion, jolloin hukkaan menneen työn osuus vähenisi huomattavasti. Tai, jos haluaisin itselleni ”hieman” haastetta, voisin tietysti yrittää käyttää siiven mallineuletta, mutta neuloa pään samanmuotoiseksi kuin ensimmäinen pää… Tätä tosiaankin täytyy miettiä. On varmaan viisainta jatkaa vihreää huiviani.

Ok, the theme of the stole is now revealed and it’s – Swan Lake! Appropriate to the theme the other end of the stole is knitted as a wing-shape using short rows, i.e. it resembles ¼ of a circle, or rather an ellipse or an oval. Hmmm… The other option would be to frog back to the lifeline, almost 60 rows, knit a copy of the original design and then join the two halves with kitchener stitch. Hmmm… Right now neither of the choices Melanie gave us appeal to me, so I have to think about this. Of course I could just frog a few rows and knit a copy of this longer version to minimize the wasted work. Or, if I wanted to challenge myself “a bit” I could try to use the wing stitch pattern and still knit the same shape as on the first end… I really, really need to think about this. I’d better get back to my green shawl.