Innolla odotin uutta numeroa tilaamastani käsityölehdestä, tiesinhän sen ilmestyvän tänään. Lehti kolahtikin postiluukusta, mutta siihen se innostus sitten loppui. Periaatteessa lehden pitäisi sopia minulle hyvin, sillä harrastan käsitöitä monipuolisesti: neulon, virkkaan, ompelen, kirjon ja kudon, ainoastaan askartelu on lehden aiheista minulle vieraampaa. Viime aikoina on kuitenkin ruvennut tuntumaan, että kyseinen lehti on suunnattu pääasiassa aloittelijoille, joten enemmän tehneille ei löydy enää mitään uutta. Toinen toistaan paksummista langoista toteutetut yksinkertaiset asusteet, kuten aina-oikein- ja röyhelökaulahuivit eivät jaksa innostaa, sillä paitsi että ne ovat mielestäni tosi tylsiä tehdä, ne ovat epäkäytännöllisen paksuja mahtuakseen takin alle ja takin päälle laitettuna liian harvoja lämmittääkseen tuulessa. Sitä paitsi, eikö Virosta todellakaan löydy kauniimpia kirjoneulesukkia, jotka oikeasti olisivat kirjoneuletta ja joiden varret olisi toteutettu niin, että sukat myös pysyisivät jalassa? Lisäksi yhä suurempi osa lehden sivutilasta on varattu kaikelle muulle paitsi itse malleille, jolloin ohjeiden määrä tietysti vähenee koko ajan. Minulla on ko lehden vuosikertoja tallessa 18; vanhimmat vuosikerrat olen saanut mummoltani ja itse olen lehteä tilannut n. 10 vuotta, mutta tämän numeron jälkeen harkitsen jatkoa tarkkaan. No, toivottavasti seuraava numero muuttaa mieleni.

I eagerly waited for a new issue of a Finnish crafts magazine which I'm subscribing because I knew it would be published today. I got the magazine but that's when the eagerness ended. In principle this magazine should be just what I want because I knit, crochet, sew, embroider and weave, only hobby crafts are quite strange to me. Lately I have started to feel that this magazine is mostly directed to beginners so there aren't any new ideas for more experienced ones. Simple accessories made from yarns one thicker than the next like garter stitch and frilled scarves don't fashinate me. They're both boring to knit and too thick to be used under your winter coat and on it too loose to keep you warm in windy weather. Besides, can't they find more beautiful coloured knitting socks in Estonia which could actually be called coloured knitting and which would have legs that would actually keep the socks on? Furthermore, even greater part of the magazine deals with anything but designs which leads to a smaller number of projects. I have a total of 18 annual volumes of the magazine, the oldest of them I've got from my granny and about 10 of them I've subscribed myself but after this issue I'll consider hard if it's worth continuing. Well, I hope the next issue will change my mind.